Opis
“Za učenike koji nisu u stanju pohađati fizičku nastavu iz različitih razloga, ovaj prijelaz na virtualno učenje uslijed pandemije mogao bi predstavljati dobrodošlo i trajno poboljšanje.”
– dr. Christine Greenhow, izvanredna profesorica psihologije obrazovanja i obrazovne tehnologije na Michigan State University
Ova knjiga nastala je kao plod rada hrabrih nastavnika diljem svijeta koji su, suočeni s nezabilježenim izazovima, počeli unositi inovacije u svoj rad. Virtualna nastava postavlja brojne izazove pred nastavnike. Na učenje od kuće može negativno utjecati osjećaj usamljenosti. Grupni rad, razredna diskusiija, suradničko učenje, sve to može izostati ako se tome ne posveti posebna pažnja. Pored toga, na virtualnu nastavu može loše utjecati i nedostatak motivacije. Puno stvari kojima su okruženi učenici odvlači im pažnju i, u nedostatku stručne podrške, mnogi učenici gube interes i odustaju od učenja.
Ovaj priručnik donosi 50 strategija, prilagođenih dobnim skupinama djece i mladih, koje omogućuju da nastava bude učinkovita i konstruktivna za svu djecu i da se u virtualno učenje unese ljudska dimenzija koja često, zbog fokusiranja na nastavnu tehnologiju nužnu za održavanje online nastave, ostaje zanemarena.
Priručnik obrađuje strategije iz sljedećih područja:
– organizacija virtualne učionice
– izgradnja zajedništva
– upravljanje virtualnom učionicom
– uključivanje učenika
– podučavanje čitanju u virtualnom okružju
– socijalno-emocionalno učenje
– podrška djeci koja uče hrvatski
– male grupe u virtualnoj učionici
– praćenje napretka učenika u virtualnom okružju
– uključivanje roditelja u virtualno učenje.
Dodatak C sadrži tabelarne prikaze tehnologije za primjenu nastavnih strategija i korisnih aplikacija i mrežnih mjesta. U jednoj tablici navode se aplikacije i mrežna mjesta koji su relevantni za primjenu pojedinih strategija, a u drugoj njihova svrha i konkretni primjeri upotrebe.
Devet strategija u ovom priručniku popraćeno je videosnimkama, dostupnim preko QR koda ili mrežne adrese, koje demonstriraju strategije ili donose dodatne informacije. Preko internetske adrese ili lozinke može se pristupiti digitalnim sadržajima knjige, koji uključuju radne listove za učenike i prijevode tekstova u videosnimkama.
Jennifer Jump bavi se stručnim usavršavanjem i pružanjem informacija o obrazovnim materijalima za prosvjetare diljem svijeta. Po struci nastavnica, već dvadeset godina predano obavlja razne dužnosti čiji je cilj poboljšanje učeničkih postignuća. Njezina predanost i odlučnost u pronalaženju načina da se dopre do svih učenika pomogla je brojnim nastavnicima da poboljšaju svoje nastavne strategije i uspješnije drže online nastavu.