Opis
“Abeceda osjećaja”jedinstvena je interaktivna foto-slikovnica za istraživanje više od 40 osjećaja i emocionalnih stanja. Poučava djecu: – prepoznavati i razlikovati vlastite osjećaje; – promišljati o osjećajima i stavljati ih u kontekst vlastitih iskustava; – imenovati osjećaje i emocionalna stanja riječima; – izražavati osjećaje verbalno (riječima), a ne djelovanjem (ponašanjem); – “čitati”emocije drugih ljudi na osnovu njihovih izraza lica i jezika tijela; – usklađivati svoje ponašanje s osjećajima druge osobe i time osiguravati uspješnu interakciju; – shvaćati da osjećaji sami po sebi nisu dobri ili loši – oni jednostavno jesu. SVE OVO ZNAČI DA “ABECEDA OSJEĆAJA”POMAŽE DJECI odrasti u emocionalno inteligentne osobe. Abeceda osjećaja je interaktivan album koji nudi zadatke crtanja, odgovaranja na pitanja, proučavanja fotografija, a također učenje slova i početno čitanje. U kompletu se nalazi i mini-poster u boji – ilustrirana abeceda hrvatskog jezika s prikazom emocija, riječima i slikama za svako slovo. Namijenjeno je djeci od 3 do 9 godina. U drugoj polovici XX. stoljeća istraživanja te iz njih nastale nove teorije učenja i inteligencije ukazali su na ključnu ulogu emocija u učenju i razvoju. Pojavili su se važni novi pojmovi – emocionalna inteligencija, emocionalna obrada, emocionalne ideje i emocionalno razmišljanje.Jedan od važnih stupnjeva razvoja jest postizanje sposobnosti razlikovanja osjećaja i misli od djelovanja, odnosno sposobnost prepoznavanja osjećaja i podizanja istog na razinu apstraktne misli, emocionalne ideje koja se izražava jezikom, a ne trenutačnim djelovanjem. Mnoga djeca (a i odrasli) imaju teškoća s tim stupnjem razvoja. Ne mogu razlikovati osjećaje od djelovanja, ne mogu pretvarati vlastite emocije u misli i riječi. Umjesto da promišljaju ono što osjećaju i pronađu odgovarajuće riječi za svoje osjećaje, odmah reagiraju djelovanjem – plačem, udaranjem, bijegom – a da prethodno ne promisle. Beba kojoj je starije dijete u pješčaniku oduzelo igračku može odmah briznuti u plač, s osjećajem bespomoćnosti i katastrofičnosti. Dvogodišnjak će u istoj situaciji možda odmah prići grabljivcu i snažno ga uštipnuti. Ovakve su reakcije česte i prirodne u dobi kada dijete još nije savladalo razvojni stupanj emocionalnog razmišljanja te nije naučilo podizati svoje osjećaje na razinu apstraktnih ideja i izražavati ih riječima.