Opis
Sve je više djece koja ne mogu u potpunosti, s lakoćom i kvalitetno funkcionirati u ovome svijetu… Zabrinjava podatak da se svakim danom povećava broj otkrivene djece s poteškoćama u koncentraciji i pažnji, ADHD-om, autizmom, disleksijom i disgrafijom, Aspergerovim sindromom te ostalim stanjima. Potvrda je to da se nešto događa s našim tijelima i našim mozgom.
U posljednje vrijeme neuroznanstvenici ističu sve veću važnost senzo-motornog razvoja djeteta kao vrlo važne podrške kasnijim kognitivnim vještinama. Djetetovo učenje ima korijene još u fizičkom razvoju od trenutka začeća. Savršenstvo ravnoteže, postura tijela, koordinacija pokreta te dobar vid i sluh presudni su za uspješno učenje, međutim ovi zahtjevi nisu dio zakonom propisanih preduvjeta za procjenu spremnosti za polazak u školu. U mnogim slučajevima napredna tehnologija ne otkriva specifična područja odstupanja, ali samo promatranje ili jednostavni testovi koji procjenjuju ravnotežu, propriocepciju i okulomotorno funkcioniranje potvrđuju prisutnost funkcionalnih odstupanja koja (ne)izravno utječu na izvođenje važnih obrazovnih vještina u širokom rasponu. Neka neurološka stanja rezultat su poteškoća u komunikaciji između lijeve i desne hemisfere. To uzrokuje disharmoniju do te mjere da dvije polovice mozga više ne mogu efikasno dijeliti složenu informaciju. Naše tijelo ima dva oka, dva uha, dvije ruke, dvije noge i dvije polovice mozga. Sve to mora funkcionirati usklađeno. Ako te strane tijela, koje inače nadopunjuju jedna drugu, imaju prekinutu vezu u funkcionalnom smislu, zadatak nam je da tu vezu podignemo na višu razinu kako bi nedovoljno zrela hemisfera dostigla drugu i na taj način ublažila simptome.
Brain Gym je dio edukacijske kineziologije, područja koje se bavi poticanjem učenja pomoću iskustva prirodnog kretanja, a ono je temeljeno na primarnim i posturalnim refleksima – automatskim motoričkim odgovorima na senzorne podražaje. Sustav 26 aktivnosti vraća nas u tijelo kako bi se uspostavile nove funkcionalne veze. Knjiga koja je pred vama daje nam mogućnost da kroz kontinuiranu, dosljednu i konstantnu primjenu ovih aktivnosti integriramo um i tijelo te poboljšamo svakodnevno funkcioniranje na drugačiji, ali tijelu i mozgu prihvatljiviji način…
mr. sc. Tatjana Novosel-Herceg, prof. logoped Brain Gym instruktor s licencijom Educational Kinesiology Foundation/Brain Gym International Ventura CA. USA