Opis
Uz teorijski dio u knjizi su prikazani intervjui s odraslim darovitim osobama i djecom, intervjui s roditeljima darovite djece, primjeri radova darovitih učenika (svi iz Hrvatske), primjeri rada s darovitima iz hrvatskih škola, te zanimljivosti iz života darovite djece i odraslih iz svijeta te detaljni prikazi određenog broja znanstvenih istraživanja iz područja darovitosti.
Povijesni pregled interesa za darovite i njihovo obrazovanje
Teorijski pristupi i definicije darovitosti
Identifikacija darovitih
Obrazovanje darovitih
Iskustva iz hrvatskih škola
Kreativnost u obrazovanju
Područja od posebnog interesa u obrazovanju darovitih
Rod i darovitost
Daroviti koji podbacuju u školskim rezultatima
Dvostruko posebni daroviti učenici
Kultura i darovitost
Učenici iz obitelji niskog socioekonomskog statusa
Učitelji darovitih učenika
Obitelj darovitih i kreativnih pojedinaca
Savjetovanje darovitih učenika i njihovih obitelji
Život s kvocijentom inteligencije iznad 180
Darovite odrasle osobe
Od darovitosti do eminentnosti
Daroviti u društvu su knjiga primjerena vrlo raznolikoj publici. Sigurno je primjerena psiholozima, pedagozima, svim stručnim suradnicima u školama, učiteljima i nastavnicima. No posebno je važno istaknuti njezin značaj za studente spomenutih struka, one koji tek uče kako se nositi sa složenim izazovima rada s darovitom djecom. S druge strane vjerujem da će u ovoj knjizi mnoštvo zanimljivog sadržaja pronaći roditelji i svi ostali zainteresirani za spomenute teme. I na kraju treba reći da je knjiga Daroviti u društvu pisana tako da se s užitkom čita što nije lako postići kad, kao u ovom slučaju, vrlo stručno i znanstveno utemeljeno govorimo o nekoj temi.
prof.dr.sc. Vesna Vlahović-Štetić
Treba istaknuti i primjere iskustava eminentnih darovitih osoba, razgovore s darovitim osobama iz Hrvatske te prikaze značajnih ranijih istraživanja, kao i suvremenih istraživanja o ovoj populaciji u našoj zemlji. Njih, kao i različite zanimljivosti iz ovog područja, autorica navodi u okvirima u svakom od poglavlja knjige, što čini knjigu još interesantnijom i omogućava čitateljima još bolje „uživljavanje“ u temu darovitosti i život darovitih osoba. Vjerujem da bi i mnogim darovitim osobama bilo puno lakše da su tijekom svog školovanja imali priliku pročitati ovakvu knjigu.
Na kraju, stil pisanja autorice, već poznat svima nama koji smo uživali u čitanju njezinih dosadašnjih knjiga, pokazuje visoku kompetentnost u ovom području, ali i sposobnost jasnog prenošenja informacija čitateljima, njihovo motiviranje i odlično i često vrlo duhovito odabrane zanimljivosti iz života darovitih osoba.
izv. prof. dr. sc. Nina Pavlin-Bernardić