Opis
Knjiga Ja to znam i mogu sadrži jednostavan program za roditelje i prosvjetne radnike koji im omogućuje poučavanje djece s posebnim potrebama pravilima socijalnog ponašanja, koja ta djeca često ne prepoznaju i ne razumiju. Za razliku od drugih programa socijalnih vještina, ovaj priznati pristup uči djecu da se promatraju očima kojima ih vide drugi ljudi. Bavi se svim aspektima socijalnih vještina, od govora tijela i značajki koje čine dobrog slušatelja do izlaženja na kraj sa zadirkivanjem, i jasno pokazuje što djeca moraju činiti da bi se uspješno uklopila u svoju okolinu.
Priručnik Ja to znam i mogu osmišljen je za rad s djecom u dobi od osam do trinaest godina. Autorica objašnjava složena pravila neverbalnog govora usredotočujući se na njihove sastavne dijelove koje djeca mogu lako razumjeti i usvojiti i opisuje najčešće socijalne pogreške koje čine djeca s posebnim potrebama. Ovaj program socijalnih vještina sastoji se od deset lekcija organiziranih u cjeline koje prate određeni slijed i pomažu djeci:
1. razumjeti prijateljstvo;
2. postati dobrim slušateljima;
3. koristiti se razgovornim vještinama;
4. razumjeti važnost govora tijela;
5. razumjeti ton glasa;
6. prepoznati prijateljsko ponašanje;
7. priključiti se postojećoj grupi ili aktivnosti;
8. izaći na kraj sa zadirkivanjem;
9. upravljati srdžbom;
10. razumjeti pravila ponašanja pri upotrebi mobitela i pravila za služenje internetom.
Program ja to znam i mogu izložen je u obliku jednostavnog, praktičnog radnog priručnika koji sadrži radne listove za učenike. Ovaj priručnik bit će izuzetno koristan svim roditeljima, nastavnicima i stručnjacima koji rade s djecom s posebnim potrebama, uključujući ADHD, teškoće u učenju, Aspergerov sindrom i neverbalne teškoće u učenju.
Pohvala knjizi Ja to znam i mogu:
“Knjiga ja to znam i mogu izvrstan je priručnik za roditelje i nastavnike koji rade s učenicima s problemom održavanja pažnje. Ovo izdanje donosi i materijale koji mogu pomoći djeci s Aspergerovim sindromom.”
dr. Leonard Baca, profesor specijalne pedagogije na Sveučilštu Colorado
O autorici: Dr. Janet Z. Giler radi već više od dvadeset i pet godina kao obiteljska terapeutkinja. Obučava roditelje, nastavnike i druge stručnjake za rad s djecom koja imaju ADHD, teškoće u učenju ili Aspergerov sindrom. Često gostuje na televiziji i radiju te sudjeluje u radu stručnih kongresa o poučavanju djece s ADHD-om i teškoćama u učenju.