Opis
Knjiga Ivana Trojana Milan Ogrizović – kazališni čovjek znanstveno uvjerljivo prikazuje Milana Ogrizovića kao jednog od najznačajnijih hrvatskih dramatičara dvadesetoga stoljeća, kojemu je dramsko djelo često za života, ali i nakon njega, bivalo podcjenjivano uslijed njegove političke aktivnosti i sukobljavanja s kulturnom sreidnom u kojoj je djelovao. Trojan smatra kako je Ogrizovićeva politička aktivnost često minorizirala visoke estetske domete njegova dramskog stvaralaštva jer je kritičkoj misli iz prvih desetljeća dvadesetog stoljeća uvijek lakše bilo ući u polemiku s Ogrizovićem na osnovu njegove političke, a ne umjetničke djelatnosti. Trojanova je nakana pokazati kako do konca Ogrizovićeva profesionalnog djelovanja hrvatski kulturni milje ne poznaje svestraniju kazališnu osobnost. Doslovno povezan s kazalištem u svim segmentima, Ogrizović nije plodan smao kao dramatičar, jer istovremeno prilagođava i prevodi dramske tekstove, radi u zagrebačkom Hrvatskom narodnom kazalištu kao lektor i dramaturg, predavač je na Državnoj glumačkoj školi, objavljuje niz kazališnih kritika i eseja, piše libreta i teatrološke radove.
Lucija Ljubić