Opis
Najčešće pitanje koje nam u vrtiću postavljaju roditelji šes-togodišnjaka glasi: “Treba li moje dijete znati čitati prije polaska u školu?”Međutim, poznavanje slova i njihovo povezivanje u riječ zadnja je u nizu vještina kojoj prethodi ovladavanje čitavim nizom tzv. predčitačkih vještina. Predčitačke vještine su: rado slušanje dječjih priča i pjesmica; djetetovo razumijevanje onog što mu se priča ili čita; upoznavanje djeteta s karakteristikama teksta (slijeda teksta s lijeva na desno i odozgo prema dolje); uočavanje činjenice o tome da se govor sastoji od rečenica, rečenice od pojedinih riječi, a riječi od slogova i glasova; uočavanje rime (svijest o tome da različite riječi imaju jednake skupove glasova: du-NJA- mu-NJA); glasovna osviještenost (uočavanje prvog i/ili zadnjeg glasa u riječi); glasovna sinteza (sastavljanje riječi od pojedinih glasova); glasovna analiza (rastavljanje riječi na pojedine glasove točnim redoslijedom); abecedno načelo (pridavanje različitih simbola – slova različitim glasovima); šifriranje i dešifriranje (pretvaranje glasova u slova i obratno). Kako bismo roditeljima zorno pokazali kako na zabavan način poticati razvoj fonemske osviještenosti kod djece, osmišljene su interaktivne igre sadržane u ovoj mapi. Igre su namijenjene zajedničkoj igri dvoje do petoro djece u vrtiću, odnosno, individualnom “radu”s djetetom kod kuće. U početku odgajatelj ili roditelj vodi djecu kroz aktivnost u skladu s priloženim uputama, a kasnije se djeca mogu zabaviti i sama, učeći jedna od drugih. Korišteni su samo konkretni pojmovi koji se mogu slikovno prikazati, koji su najvećem broju djece predškolske dobi poznati. Komplet od 10 igara na karticama u boji na kartonu, pakirano u mapi. Izdavač: Ostvarenje, 2008. Novi komplet interaktivnih igara za razvoj predčitačkih vještina psihologinje Jasmine Kozlov koji predstavlja nastavak na “Veselu školu glasova”. U ovom kompletu, osim rada na glasovnoj analizi i sintezi, igre su uvelike usmjerene na slogovnu analizu i sintezu, odnosno početno osvješćivanje pojma slog i pripremu za buduće slogovno čitanje. SADRŽAJ: I. IGRE PAROVA 1.1. Sparivanje suprotnih pojmova unutar istog konteksta 1.2. Sparivanje suprotnih pojmova s različitim kontekstom 1.3. Sparivanje istih pojmova u različitom kontekstu 1.4. Sparivanje jednosložnih riječi u rimi (3 glasa) 1.5. Sparivanje dvosložnih riječi u rimi (4 glasa) 1.6. Sparivanje dvosložnih riječi u rimi (5 i više glasova) 1.7. Sparivanje riječi s istim početnim slogom 2. REMI 2.1. Remi s pojmovima na isti glas (2 sloga) 2.2. Remi s pojmovima na isti glas (3 i više slogova) 3. DRUšTVENA IGRA “Godišnja doba” (igra na ploči) Igre su namijenjene zajedničkoj igri dvoje do petoro djece u vrtiću (3 do 6 godina) ili početnim razredima osnovne škole, odnosno, individualnom “radu” s djetetom kod kuće. Uz igre su priložene upute.