Opis
Filozofiji nedostaje prednost koja je od koristi drugim znanostima da, u pogledu svojih predmeta, može pretpostaviti da su neposredno dani predodžbom i da je metoda spoznavanja za početak I dalji tok već prihvaćen. Doduše, njeni su predmeti prije svega zajednički s religijom. Obje imaju za svoj predmet istinu, i to u najširem smislu, — u tom smislu da je bog istina i da je samo on istina. Obje se zatim bave područjem konačnoga, prirodom, ljudskim duhom, njihovim međusobnim odnosom odnosom prema bogu kao svojoj istini. Stoga filozofija, doduše, može pretpostaviti poznavanje svojih predmeta, štaviše, ona mora pretpostaviti takvo poznavanje kao i inače neki interes za njih, i to već zato što svijest sebi po vremenu prije stvara predodžbe o predmetima nego pojmove o njima, a misaoni duh dapače samo kroz predočivanje i obraćajući se njemu napreduje do misaonog spoznavanja i shvaćanja.