Opis
“Sposobnost za rad s informacijama vjerojatno je najvažnija vještina u 21. stoljeću.”
William Badke, kanadski knjižničar i pisac
Svi moramo naučiti vrednovati informacije iz digitalnih medija. To je postala svakodnevna potreba. Ovaj aktualni priručnik donosi strategije i lekcije koje mogu pomoći učenicima da usavrše vještine pretraživanja na internetu i nauče vrednovati i kritički razmišljati dok pretražuju, analiziraju i primjenjuju informacije iz brojnih izvora. Ova knjiga prava je riznica informacija za svakog nastavnika i trebala bi se nalaziti na popisu literature svih onih koji se bave razvojem pismenosti u školama i koji shvaćaju da su se potrebe učenika promijenile i da će se nastaviti mijenjati u budućnosti.
Na teorijskoj razini, autorice su prikupile rezultate istraživanja tijekom nekoliko desetljeća na način koji pomaže čitateljima da osmisle vlastitu koncepciju informacijske pismenosti i načina na koji se ona može podučavati. Na praktičnoj razini, autorice donose niz različitih aktivnosti i pripremljenih lekcija s istaknutim ishodima učenja, koje nastavnici mogu lako prilagoditi učenicima različite dobi. Ova knjiga bavi se sljedećim važnim temama:
– upotreba tehnika pretraživanja za prikupljanje informacija
– postavljanje dobrih pitanja i davanje odgovora na njih
– učinkovita organizacija informacija
– razvijanje vještina građanskog rasuđivanja na internetu
– istraživanje autorskog prava i poštene upotrebe
– integracija projektnog učenja i tehnologije.
Dr. sc. Sara Armstrong je obrazovna savjetnica, autorica i predavačica. Pripremala je i vodila radionice o brojnim temama, uključujući informacijsku pismenost, digitalno pripovijedanje, uvođenje tehnologije, svjetske izvore informacija za obrazovanje i projektno učenje.
Pamela Brunskill, mag. educ. je savjetnica iz područja pismenosti, autorica obrazovnih materijala i spisateljica. Surađuje s nastavnicima s ciljem razvijanja djelotvornih komunikacijskih vještina uz pomoć pisanja. Njezini radovi objavljivani su u brojnim časopisima.