Opis
Vođenje se događa neprekidno bili mi toga svjesni ili ne. S obzirom na učestalu i nezaobilaznu pojavu vođenja u ljudskim odnosima,
način i cilj vođenja daje ton međuljudskim odnosima, kulturi ustanove, zajednici.
Spoznaje o vođenju, rukovođenju, upravljanju i menadžmentu najprije su se počele primjenjivati u školskom sustavu, a u
novije vrijeme u predškolskim ustanovama. Vođenje u suvremenom smislu zahtijeva neke nove pristupe i neke nove kompetencije
ravnatelja.
Rezultati gotovo svih istraživanja govore da se vođenje u 21. stoljeću više odnosi na rad s ljudima i duhovnom povezanošću
među njima, procesom negoli osobom u ulozi vođe koji nadzire ljude. Suvremeno vođenje predškolskih ustanova počinje
“odozdo prema gore”, od djeteta kao vođe, od uvažavanja dječjih potreba, interesa. Briga za ljude, posvećenost timskom radu,
podijeljeno vođenje, ostvarivanje poslanja, nezaobilazne su karakteristike suvremenog vođenja predškolskih ustanova.
U priručniku se postavljaju neka pitanja i daju odgovori u vezi sa suvremenim vođenjem predškolskih i školskih ustanova.